11Silent path nº1 (Asperity – Triptych), 2015

Acrylic- and oil 
paint over photograph mounted on 3 wood panels
172 x 300 cm

11Silent path nº1 (Asperity – Triptych), 2015

Acrylic- and oil 
paint over photograph mounted on 3 wood panels
172 x 300 cm

11Silent path nº1 (Asperity – Triptych), 2015

Acrylic- and oil 
paint over photograph mounted on 3 wood panels
172 x 300 cm

11Silent path nº1 (Asperity – Triptych), 2015

Acrylic- and oil 
paint over photograph mounted on 3 wood panels
172 x 300 cm

11Silent path nº1 (Asperity – Triptych), 2015

Acrylic- and oil 
paint over photograph mounted on 3 wood panels
172 x 300 cm

11Silent path nº1 (Asperity – Triptych), 2015

Acrylic- and oil 
paint over photograph mounted on 3 wood panels
172 x 300 cm

11Silent path nº1 (Asperity – Triptych), 2015

Acrylic- and oil 
paint over photograph mounted on 3 wood panels
172 x 300 cm

11Silent path nº1 (Asperity – Triptych), 2015

Acrylic- and oil 
paint over photograph mounted on 3 wood panels
172 x 300 cm

11Silent path nº1 (Asperity – Triptych), 2015

Acrylic- and oil 
paint over photograph mounted on 3 wood panels
172 x 300 cm

11Silent path nº1 (Asperity – Triptych), 2015

Acrylic- and oil 
paint over photograph mounted on 3 wood panels
172 x 300 cm

previous arrow
next arrow
Slider

The nature of things 1
Insular Maior – Balearic Island
Series of 30 black & white photographs
2007 – 2008

The beauty of Majorca, the end- less variety of its forms and its architectural treasures all continue to this day to be a source of astonishment for visitors to the insula maior. And this astonishment in the face of beauty (the face of harmony, to be precise) is present also in the work of photographer Jörg Bräuer. There is something philosophical in his images. The sea, the coastline, piers and jetties, architecture, the Tramuntana Mountains, the sky: all these motifs are reduced to their essence in photographs taken either at sunrise or sunset with a long exposure. As Bräuer says, ‘Minimalist visual representation facilitates a more highly nuanced perception of form and aesthetics’. Simplicity is what fascinates him; and he succeeds in capturing it in an image, time and again; and this, for him, is perfection.

Color photography, archival pigment print on cotton paper, signed and dated on verso, artist oak frame, formats 100 x 100 cm, 70 x 70 cm and 50 x 50 cm, edition 8 + 2 AP

A limited selection is presented here, please request the complete list of this series.

La nature des choses
Insula Maior – Îles Baléares
Série de 30 photographies en noir & blanc
2007 – 2008

La beauté de Majorque, la diversité sans fin de ses formes et de ses trésors architectur- aux continuent d’être à ce jour une source d’étonnement pour les visiteurs de l’insula major. Et cet étonnement devant la face de la beauté (la face de l’harmonie plus précisément) est présent aussi dans l’oeuvre du photographe Jörg Bräuer.Il y a quelque chose de philosophique dans ses images. La mer, la côte, les embarcadères et les jetées, l’architecture, la montagne Tramuntana, le ciel: tous ces motifs sont ramenés à leur essence, dans des photos prises avec une longue exposition, tant au lever du jour qu’au coucher du soleil. Comme dit Bräuer : « la représentation visuelle minimaliste permet une perception plus finement nuancée des formes et de l’esthétique ». La simplicité le fascine ; il réussit à la capter dans une image, encore et toujours, et elle signifie pour lui la perfection.

Photographie en noir & blanc, tirage pigmentaire sur papier coton, signée et numérotée au verso, cadre en chêne, formats 100 x 100 cm, 70 x 70 cm et 50 x 50 cm, édition 8 + 2 AP

Une sélection limitée est présentée ici, s’il vous plaît demander la liste complète de cette série.